Site icon פורטל בריאות טבע

אחת ולתמיד: ננפץ לכם את כל הסטיגמות על ניתוח הגדלת חזה

קרדיט תמונה: freepik

ניתוח הגדלת חזה הוא הליך נפוץ בישראל, בארצות הברית וברחבי העולם. עם זאת, עדיין יש הרבה אנשים שמסתייגים מכך. האם ההסתייגות מהליכים אלו מוצדקת או פחות? המשיכו לקרוא להפרחת המיתוסים לגבי ניתוח הגדלת חזה.

מאמר זה נועד להכחיד סופית את כל הסטיגמות סביב ניתוח הגדלת חזה ולספק מידע כיצד הוא יכול לשנות את חייך לטובה. אבל יחד עם זאת, עדיין חשוב לזכור שהליכים כירורגיים מהסוגים האלו כורכים גם בלא מעט סיכונים שונים, תקופות של החלמה, שיקום וכולי. לאחר שהסרנו זאת מהדרך, הנה הסטיגמות שחשוב לנפץ כאשר מדברים על הליך הגדלת חזה. יש לציין, ישנם לא מעט מקורות למידע על ניתוח הגדלת חזה באינטרנט, וחשוב לקחת את המידע שלכם ממקורות מהימנים בלבד. וגם אז, אלו לא מהווים חלופה לייעוץ רפואי.

  1. הליך חזה הוא הליך אסתטי בלבד

אחת הסטיגמות הנפוצות ביותר על ניתוח הגדלת חזה היא, שניתוח הגדלת חזה נעשה רק על נשים שרוצות חזה גדול יותר, ולא על אלו שזקוקות לכך מסיבות רפואיות. בתוך כך, ניתוח הגדלת חזה הוא אופציה לנשים שחוו שינוי משמעותי בגודל או בצורת החזה שלהן, לרבות מקרים בהם נשים לוקות בסרטן החזה אשר לצערנו לעיתים מצריך כריתת שד או שדיים.

  1. לא ניתן להניק לאחר ניתוח הגדלת חזה

למרות שנהוג לחשוב להיפך, נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה עדיין יכולות להניק את התינוקות שלהן. הסיבה לכך היא שהניתוח אינו משנה את המיקום או התפקוד של השדיים, כך שהן עדיין מסוגלות לייצר חלב ללא כל קושי או סיבוכים מיוחדים. בין אם תעברי ניתוח הגדלת חזה למידה כזאת או אחרת, השתלים לא אמורים להפריע לך להניק בעתיד כשתיכנסי להריון ותלדי.

  1. הגדת חזה אינה תלויה במצבור השומנים בגוף

בניגוד לדעה הרווחת שניתן לבצע הגדלת חזה בהצלחה בכל סוג של מבנה גוף, כדאי לדעת שהתוצאות עשויות להשתנות ממקרה למקרה ובהתאם לכמות השומן שיש באזור השדיים ובכלל בגוף. באופן טבעי, מבנה גוף מלא יאפשר בדרך כלל השתלת שתלים גדולים יותר, אבל גם בנשים בעלות מבנה גוף מאוד רזה ניתן לבצע את ההליך (בד"כ במידות קטנות יותר של שתלים).

  1. ניתן להשתיל סיליקון רק דרך החזה

בעוד שבשנים עברו היה ניתן מבחינה רפואית לבצע בעיקר השתלות דרך החזה עצמו, כיום ניתן לבצע השתלות דרך בית השחי גם כן, מה שמפחית את הסיכויים לצלקות נראות לעין. יש לציין, בחירת המיקום להחדרת השתלים תלויה במגוון גורמים אשר נלקחים בחשבון על ידי הרופא המנתח לפני ביצוע ההליך.

טיפ אחרון מאיתנו, נהוג לחשוב שסוג ההליך ייקבע לפי התקציב בלבד, אבל קחי בחשבון שישנם מגוון פקטורים נוספים שמשפיעים על סוג הליך ההגדלה שתעברי. לכן, חשוב לקבל ייעוץ מקיף לפני שתחליטי על מנתח כזה או אחר.

Exit mobile version