Site icon פורטל בריאות טבע

איך לטפל בכאב

קרדיט תמונה: freepik

לא מעט אנשים סובלים מכאבים כרוניים. כאב כרוני מוגדר ככאב אשר אדם מרגיש בצורה רצופה מעל שלושה חודשים. אם הכאב קשור לתהליך של ריפוי מניתוח, פציעה או כאב הכרוך במחלה כלשהי ממושכת כגון: שלבקת חוגרת כאבים, הרי שאם האדם ימשיך לסבול מאותו הכאב גם מעבר לזמן המצופה של ההחלמה, לא פעם הוא יוגדר ככאב כרוני וידרוש טיפול מתאים. חשוב לדעת כי כאב כרוני יכול לפגוע באופן מהותי באיכות החיים של האדם ועל כן, יש לפנות לקבלת הטיפול המתאים שיקל על הכאב ויאפשר לאדם לחיות חיים תקינים כמה שיותר.

כאבי כרוני- במה מדובר?

ישנן כמה קבוצות של כאבים כרוניים והם:

כאבי ראש אשר נמשכים ימים רבים במשך תקופה אך חוזרים לסבבים נוספים כגון: מיגרנות.

כאבי גב תחתון שהסיבות להן יכולות להיות מגוונות ורבות. ניתן לשמוע כמות הולכת וגוברת של תלונות על כאבי גב הנובעים מעומס על חוליות, מפריצת דיסק ועוד.

כאבי מפרקים שעלולים לנבוע מפציעות ישירות, מדלקות וכן מגיל מתקדם.

כאבים עצביים אשר עלולים להיות חדים וקשים.

כמובן שניתן למצוא סוגי כאב רבים אשר עלולים לגרום לכאב כרוני בעוצמות משתנות ולאורכי זמן משתנים אך כולם גורמים לירידה באיכות החיים של האדם.

כיצד מאבחנים כאב כרוני?

כאב כרוני יכול כאמור לנבוע ממגוון רחב של בעיות שונות ולא פעם יהיה קשה מאוד להבין מהן הסיבות הישירות לכאב המדובר. הכאב יכול להיגרם מפציעה, מבעיה רפואית, ממחלקה קשה, כתופעת לוואי לאחר ניתוח ועוד. הכאבים יכולים להיות באברים שונים ועל כן הליך האבחון הוא חשוב ביותר והמטרה שלו היא לקבל כיוונים אפשריים לגבי הטיפול בכאב. חשוב לזכור כי כאב בסופו של דבר הוא תחושה סובייקטיבית וכל אחד חווה אותו בצורה אחרת, מלבד העובדה שהוא גורם לתחושה של אי נוחות רבה ולירידה באיכות החיים. בכדי לאבחן את המצב הרופא יחל בשאלות מקיפות שמטרתן היא לגלות סיבות אפשריות שבגינן יכול להיגרם הכאב שהאדם סובל ממנו וכן ינסה להבין באיזה סוג כאב מדובר.

מהי מרפאת כאב?

מרפאת כאב היא מרפאה אשר מציעה גישה אינטרדיסציפלינרית וזאת בכדי להעניק את המענה הכוללי והטוב ביותר בכאב כרוני. מבחינת המרפאות הללו חשוב בעיקר שהמענה יהיה כמה שיותר מהר וזאת בכדי להקל על האדם הסובל. במרפאת כאב האדם יקבל ייעוץ מצוות מקצועי וכן יקבל מגוון רחב של טיפולים שונים שמטרתם היא לסייע לו בהקלה על הכאב. בין היתר ניתן למצוא במרפאות הללו טיפול בגלי רדיו, דיקור, חסימת שורשי עצב, טיפול תרופתי, זריקות של משככי כאבים בצורה מבוקרת.

אין ספק כי מרפאת כאב לא פעם מספקת את המענה הטוב ביותר לכאבים כרוניים מסוגים שונים ועל כן, חשוב ביותר לבקש מהרופא המטפל הפניה לטיפול במרפאת כאב במידה ואתם סובלים מכאב כרוני זמן ממושך, אשר פוגע באיכות החיים שלכם. 

 

Exit mobile version