Site icon פורטל בריאות טבע

ביטקוין –היתרונות של השקעה במטבע מבוזר

ביטקוין

Worldspectrum באתר PEXELS

העולם הפיננסי עובר הרבה מאוד שינויים בתחומים שונים. השוק הפיננסי שהיה קיים לפני שלושים שנה לא דומה לשוק של היום. בין אם זה בהיבטים של השקעות ובין אם זה בהיבטים אמצעים וכלים דרכם ניתן לבצע השקעות ובשלל היבטים אחרים.

תחום המטבעות הוא אחד התחומים השמרניים ביותר שיש לכאורה. אומנם היה שינוי משמעותי עם המעבר של חלק ממדינות האיחוד האירופי לשימוש במטבע אחיד (יורו), אך באופן כללי השקעות במטבעות לא השתנה מהותית במהלך עשרות שנים. לכן, כניסתו של מטבע כמו ביטקוין הביא איתו רוח רעננה ושונה.

לקראת סוף העשור הראשון של שנות האלפיים הופיע מונח חדש בשוק המטבעות, ביטקוין. מדובר על מטבע ייחודי ושונה ממה שהכרנו עד כה, מאחר וזה לא היה מטבע פיזי כמו מטבעות אחרים שהכרנו במשך מאות שנים והוא גם לא נשלט על ידי ממשלה או בנק מרכזי בדומה למטבעות אחרים. מדובר במטבע מבוזר שנשלט על ידי המשקיעים.

ביטקוין הוא תוצר של העולם החדש, העולם הדיגיטלי. מדובר לא רק במטבע מבוזר, קרי כזה שלא נשלט על ידי ממשלות אלא מדובר במטבע שהשימוש בו נעשה דרך האינטרנט וחשבונות בארנקים דיגיטליים שהמשקיעים והסוחרים במטבע, מחזיקים ומשתמשים בהם.

 

איך עושים שימוש בביטקוין ולשם מה?

ביטקוין משמש בעיקר למסחר בין סוחרים במטבעות חוץ ובפרט במטבעות מבוזרים. כלומר, משקיעים המעוניינים להרוויח מסחר במטבעות, רוכשים ביטקוין על פי תנאי השוק ומוכרים כשהם רואים שיש סיכוי שירוויחו מכך. ישנם סוחרים המחזיקים סכומי ביטקוין גדולים מתוך הנחה, שבעתיד השימוש במטבע יהפוך לנחלת הכלל ואז הכסף שלהם יהיה שווה הרבה יותר.

צריך לומר, גם היום ישנם גורמים עסקיים אשר מוכנים לקבל ביטקוין ומבצעים בעזרתו עסקאות. ישנן חברות שמאפשרות לרכוש מוצרים ברשת בעזרת ביטקוין, וישנן חברות שאפילו מוכנות לשלם לעובדים שלהם משכורת בביטקוין.

באופן טבעי, ככל שיותר אנשים ייחשפו למטבע ויעשו בו שימוש, קיים סיכוי גדול שחברות ובתי עסק יהיו מוכנים לקבל אותו ואז השימוש בו יהיה דומה לשימוש במטבעות רגילים.

 

מדוע משתלם להשקיע בביטקוין?

ישנם שני אפיונים עיקריים לביטקויין. אחד, הוא עצם זה שהערך שלו נקבע על ידי סוחרים ולא על ידי בנקים מרכזיים או ממשלות. שני, אין עליו רגולציה כמו שיש על מטבעות אחרים.

שני האפיונים מציעים יתרונות ייחודים:

ראשית, אם הערך נקבע על ידי סוחרים ולא על ידי בנקים או ממשלות, אזי שתופעות חיצוניות משפיעות פחות על המטבע. זה יותר עניין של היצע וביקוש.

שנית, אם אין רגולציה על המטבע, אז השוק הרבה יותר פתוח, גורמים חיצוניים פחות משפיעים על תנאי המסחר ואז קל יותר להרוויח. לכן אם יש אפשרות להשקיע ולחסוך ביטקוין היום, מוטב לעשות זאת לפני שהשוק ישתנה.

Exit mobile version