Site icon פורטל בריאות טבע

גורמים פסיכולוגיים לבעיות בזיקפה

 

תפקוד לקוי של זיקפה הוא מונח רפואי המתאר את חוסר היכולת להשיג ו/או לשמור על זקפה המאפשרת קיום יחסי מין. מצב זה הוא אחד הבעיות המיניות הנפוצות ביותר בקרב גברים והוא עולה עם הגיל. רוב רובם של המקרים אינם נגרמים על ידי בעיות רפואיות כרוניות ורוב הגברים חווים מעת לעת קושי להגיע או לשמור על הזיקפה. לעתים קרובות הירידה בביצועים קשורה לחרדת ביצוע. לרוב, ניתן לפתור זאת בשיטות פשוטות אשר מורידות את המתח ומשפרות את האווירה, כמו למשל עיסוי חושני שהוא תרופה להרבה דברים.

באיזו מידה הסיבות הפסיכולוגיות אחראיות לירידה בתפקוד המיני?

בשנת 2007, מחקר שנעשה בארה"ב גילה כי 18 מיליון גברים בארצות הברית נתקלו בקשיים עם הגעה לזקפה או שמירה עליה. עוד התברר כי כ-20% מאותם מקרים של בעיות בזיקפה נובעים מסיבות פסיכולוגיות.

האם תרופות כגון ויאגרה יכולות לעזור?

תרופות לבעיות בזיקפה נועדו לעקוף את הגורמים הפיזיולוגיים לבעיות בזיקפה – כגון לחץ דם נמוך או בעיה בכלי הדם – מה שאומר שהן פחות מיועדות לעזור לך עם בעיות של חרדה, לחץ או דימוי עצמי נמוך.

במובנים רבים, חרדת ביצוע הופכת לנבואה שמגשימה את עצמה, בה אתה נהיה לחוץ לגבי היכולת שלך לספק את בן / בת הזוג שלך. בסופו של דבר לחץ זה עלול להוביל לתפקוד מיני לקוי. הפרעות בזיקפה אינן דבר שאתה רק צריך לחיות איתו. כמעט כל מקרה של תפקוד לקוי של זיקפה ניתן לטיפול, וטיפול יכול להוביל לבריאות גופנית ורגשית כללית טובה יותר עבור כמעט כל מטופל וכן לשפר את האינטימיות לזוגות.לפעמים, לדבר על הבעיה שלך היא הדרך הטובה ביותר לטפל בה. מטפלים יכולים לעזור לגברים להבין בעיות במערכת יחסים, סיבות לחרדה וגורמים פסיכולוגיים אחרים העומדים מאחורי בעיות זיקפה. הם יכולים גם ללמד גברים כיצד לפתור בעיות זיקפה פסיכולוגיות.

במהלך שיחה כזו אתה עשוי להישאר למשל אם אתה מצליח להשיג זקפה רק כאשר אתה צופה בפורנו. מצב כזה יכול להרגיש כמו עוגן שמכביד עליך והופך את החיים לקשים הרבה יותר.התמכרות לפורנוגרפיה כלולה כאן לא כשיפוט או ביקורת לגבי צריכת פורנוגרפיה, אלא כדי להצביע על יכולתה לחבר מחדש את המסלולים העצביים שלנו וליצור הפרעות פסיכולוגיות לזיקפה בעת קיום יחסי מין.מעניין לדעת כי למעשה, בעת ובעונה אחת יכולות להתקיים מספר סיבות או גורמים לבעיה בזיקפה – כולל שינויים בזרימת הדם לאיבר המין, בעיה בתפקוד העצבי, הורמונים, תרופות, ניתוחים קודמים וגורמים פסיכולוגיים. מכאן שלפחות בחלק מהמקרים נכון לראות את ההקלה על תפקוד לקוי של זיקפה או חרדת ביצוע כתהליך, ולא כתיקון מהיר.

מעגל החרדה של הביצועים המיניים מתרחשכשלא מצליחים להשיג זקפה פעם אחת ואז הופכים להיות כל כך מודאגים מכך בפעם הבאה – ומרוב דאגה אתה נכשל שוב. אנשים עם חרדת ביצוע מינית חווים פחד מתיש מכישלון הקשור לביצועים שלהם במיטה. זה עשוי לנבוע מדאגה לגבי גודל הפין שלך, שליטה בשפיכה, תפקוד הזיקפה או היכולת לספק את בת/בן הזוג.בעיות זקפה מייצרות בדרך כלל תגובה פסיכולוגית ורגשית משמעותית אצל רוב הגברים. זה מתואר לעיתים קרובות כדפוס של חרדה, דימוי עצמי נמוך ומתח שעלול להפריע עוד יותר לביצועים המיניים הרגילים. "חרדת ביצוע" זו צריכה להיות מוכרת ומטופלת על ידי הרופא שלך. הרגשת מבוכה מבעיות בתפקוד המיני עשויה למנוע מגברים רבים לחפש טיפול רפואי שהם זקוקים לו, מה שעלול לעכב את האבחון והטיפול בבעיות בריאותיות מהותיות וחמורות יותר. תפקוד לקוי של זיקפה קשור לעיתים קרובות לבעיה בריאותית, כגון מחלות לב, סוכרת, מחלות כבד או מצבים רפואיים אחרים. אבחון רפואי עשוי לחשוף מצבים או מחלות המובילות לאין אונות והוא חשוב על מנת להבין אם מדובר על בעיות הקשורות לזקפה, שפיכה, אורגזמה או תשוקה מינית. דיכאון הוא גורם נוסף לבעיות זיקפה והוא קשור קשר הדוק לתפקוד זיקפה.

החדשות הרעות או העצובות הן כי יותר מדי גברים מעדיפים לסבול עם בעיות זיקפה, ולעתים קרובות יעדיפו לשמור את הסוד הזה לעצמם, מאשר לקבל את העזרה שהם צריכים כדי שיהיו להם חיי מין נהדרים.

טיפולים בבעיות זיקפה תמיד מתפתחים, אז אל תתמהמה עם קבלת העזרה שאתה זקוק לה. הסיבה העיקרית לפנייה לייעוץ של איש מקצוע מוסמך בתחום הבריאות היא מכיוון שיש מגוון אפשרויות לטיפול בבעיות זיקפה. אין צורך שתסבול בשקט. סביר להניח שהרופא שלך יכול לעזור לך למצוא טיפול שמתאים לך. זוהי קריאה לכל הגברים הסובלים מסימפטומים של בעיות זיקפה לנקוט בגישה פרואקטיבית בתחום הבריאות ולערוך את כל הבדיקות הרפואיות הרלוונטיות, קודם כל על מנת לשלול בעיות בלב ובכלי הדם. חשוב להזכיר שבעיות זיקפה יכולות להיות קשורות למתח, הורמונים, עומס רגשי, מערכת העצבים, טונוס השרירים, מחזור הדם, תרופות ועוד.

מה ניתן לעשות מעבר לביקור אצל הרופא?

תפקוד לקוי של זיקפה יכול להוות אינדיקציה לבעיה גדולה יותר. בעזרת הרופא שלך תוכל להגיע לגורם לבעיה על ידי טיפול בטיפול בבעיות בזיקפה שלך. לכן הביקור אצל הרופא צריכה להיות התחנה הראשונה שלך. למרות זאת, כדאי לדעת כי מטפלים מיניים יכולים לעזור לזוגות להתעמק בבעיות באופן שרוב הרופאים אינם מסוגלים לעשות. לא מעט פעמים, בעיות ביחסים "תורמות" להעצמת בעיות הזיקפה, והן בדרך כלל בבסיס הבעיה. זה כמובן עובד לשני הכיוונים: אם אתם מודאגים מסיפוק הביצועים שמצופים מכם, זו יכולה להפוך לנבואה המגשימה את עצמה. דאגת יתר מובילה לכשלון. בין אם זה מבוסס על חוויות עבר שליליות או סתם ניסיון להרשים בן זוג חדש, הפחד מכישלון יכול לגרום לגברים להיות מודעים מדי לעצמם לביצוע. וכמובן, בעיות זיקפה פסיכולוגיות יכולות גם ליצור בעיות ביחסים.

בקטגוריית הפתרונות המיידיים תמצא תכשירים לשיפור התפקוד המיני כגון ויאגרה, קמגרה, סיאליס ועוד. בעוד שפתרונות אלו אינם מחליפים ירידה לשורש הבעיה מול הגורמים המקצועיים, בפעמים רבות מדובר בהקלה מיידית המשפרת את איכות החיים לאין שיעור.

חשוב לציין גם כי הרגלים טובים יכולים גם הם לסייע לתפקוד המיני. הגדלת כמות הפעילות הגופנית שלך, אכילה טובה והקפדה על קבלת ויטמינים ומינרלים מספקים יכולים לעזור לרווחה הכללית, להורדת מתחים, וגם לעזור בשיפור התפקוד המיני. המלצה נוספת עשויה להיות תהליך ניקוי מרעלים ובכלל זה צמצום או ביטול השימוש בסמים, טבק או אלכוהול.

Exit mobile version