Site icon פורטל בריאות טבע

חיבור הגוף והנפש

החיבור הפנימי שלנו לנפש, הוא אנקדוטה חשובה לבריאות הפיזית שלנו. אחת הדוגמאות הנהדרות לתופעה הזו, היא נדודי השינה שתקפים כמעט לכל אזרחי המדינה, כבר מגיל הבגרות, והסיבה העיקרית לנדודי שינה בישראל, הוא סטרס. סטרס הוא לחץ נפשי הנוצר מהלחצים השונים הקורים לנו ביום יום.

במדינה כמו ישראל, לא חסר לנו מאיפה לקבל את הסטרס: החום, הפקקים, המצב הביטחוני, העובדה שהיו לנו ארבע מערכות בחירות בשנתיים, הקורונה... לא חסר, אבל בין כל הלחצים, החוכמה היא למצוא את האיזון בין החיים לבין ההתמודדות של כל אותם הלחצים ולכן אספנו בשבילכם מספר אפשרויות, היעזרו לכם למצוא את החיבור הנכון בין הגוף והנפש

מדיטציה

התרגול המדהים הזה, שמקורו לא ברור בוודאות אבל מוערך שהגיע מסין ומהמזרח הרחוק, הוא בעצם תרגול מנטלי שנועד לחיבור עצמי שלנו ומפתח שלווה, נוגד דיכאון, מרגיע עצבים, מונע סטרסים ולחצים ואף בטיפול ממושך של מדיטציות, יש הטוענים שהדבר יכול לגרום להפסקה של פוביות. 

ישנם כיום הרבה סוגי מדיטציות שנועדו לטיפולים שונים, כמו כן, בגלל שאין "זכויות" יוצרים לפעולה ולתהליך המדיטציה, הסיבה הנוספת למדיטציות השונות, היא בגלל ההתפתחויות שלה במדינות ואזורים שונים בעולם. גם בבחינה הדתית, ישנם מדיטציות שונות המופיעות באסלאם, ביהדות ובנצרות, גם הם השתנו ואימצו "צורה" משלהן לפי הקווים המנחים את הדתות השונות.

בסופו של יום, מדיטציה נועדה לתת חיבור עצמי שלנו המחבר בין התודעה לבין הנפש שלנו ולכן היא מאוד אינדיבידואלית. כדי לבדוק מהי המדיטציה המתאימה לכם, אתם בסך הכל צריכים לשאול את עצמכם שאלה פשוטה: "האם היא מקלה עלי?" ברגע שהתשובה חיובית, אתם יכולים להרחיב אופקים תמיד, אבל כנראה שאת הבסיס שלכם, כבר מצאתם.

העמקת הזוגיות

אם הנכם נמצאים בזוגיות, הרי שיש לכם פרטנר לחיים (לפחות לחלק הנוכחי של החיים) ולמרות שיש תפיסה שגויה שלפיה בן או בת הזוג יכולים להביא להפרעה של השקט העצמי, האמת היא שבני הזוג שלכם, יכולים להיות הנקודה שמייצבת אתכם.

כאשר מדובר על זוגיות בהקשר של חיבור הגוף והנפש, אנו מדבר על חיבור גופני פיזי שנותן לנו גישה מנטלית לנפש. אחת הדוגמאות הנהדרות לכך, הוא סקס טנטרי, אשר אמור להפוך את החוויה המינית המוכרת לחיבור היו יותר נפשי מלבד החיבור הפיזי הברור. סקס טנטרי, גם הוא, התפתח בסין הרחוקה וזו תורה שלמה שבעצם מעבירה סוג של מדיטציה בזמן קיום יחסי המין. גם לטנטרה, ישנם חוקים מסוימים (כמו מתי לקיים יחסי מין ומתי צריך להימנע מהם) אבל האקט המיני הוא השולי בו (למרות שמבחינת סיפוק, בטנטרה מגיעים לרמות מאוד גבוהות של סיפוק פיזי), עם כי החיבור הנפשי הוא עיקר החוויה שסקס טנטרי אמור להעביר.

בנוסף (או לחוד) לסקס הטנטרי, אם כבר במזרח הרחוק והמיניות עסקינן, אז מאוד כדאי שתכירו את הנורו-מסאז'. בעיקרון, נורו-מסאז' ביפנית אומר מסאז' ארוטי, אבל גם לדבר הזה המציאו תורה שלמה שכולל שמנים ארומטיים, מסאז' בעירום וחיבור יותר קשוב לגוף שלנו לפני שאנחנו מתחברים עם גוף אחר. בנורו-מסאז' אכן הנושא הוא ארוטיקה ולכן הוא בעל הכוונה ואופי יותר מיני, אבל בגלל שהחיבור הגופני ביניכם אינו אמור לכלול חדירה (אבל בהחלט אפשר לשלב), הוא נשאר בגדר מסאז' ולא סקס. עם כי פעילות כזו, בהחלט יכולה לשפר את הרגשתנו, לרומם את רוחנו ולחזק את הקשר שלנו עם בני הזוג.

פוליאמוריה, היא כלי נוסף להעצמת הזוגיות. כמובן שחילופי זוגות הוא אינו אקט שמתאים לכל אחד ואחת, אבל אם תחקרו את הנושא והנגזרות שלו, אתם תופתעו לגלות (או שלא), שזוגות פוליאמורים הם הרבה יותר משוחררים מינית, הרבה יותר אמינים אחד כלפי השניה והכי חשוב, יותר מאושרים מזוגות מונוגמים. כמובן שאיננו פוסלים או חלילה מזלזלים בזוגיות מונוגמית, אבל אם שניכם פתוחים מינית, בטוחים בעצמכם ויש לכם חיבור נפשי טוב ביניכם, פוליאמוריה וחילופי זוגות זה בהחלט נושא ששווה לבדוק.

יוגה

כמובן איך אפשר לדבר על חיבור הגוף והנפש ולא להזכיר יוגה? יוגה גם היא התפתחה במזרח הרחוק והיא בעצם גישה קצת רוחנית, קצת פילוסופית וקצת מנטלית שמשלבת פעילות גופנית. היוגה בעולם המודרני כבר משולבת משנות ה80 והתורה עצמה קיימת כמה אלפי שנים. פעם יוגה היה נתפס כאקט המזוהה עם נשים למרות שעם השנים והמודרניזציה, הפך הדבר ברור לכולם שאינו עניין מגדרי.

ישנם עשרות (אם לא מאות) סוגי יוגה שהתפתחו בתקופות שונות, במדינות שונות ולפי תרבויות שונות. יוגה זה החיבור הנפשי העמוק שלנו באמצעות פעולות פיזיות ובגלל שהיא תורמת להורדת סטרס, העלמת תסכול, הורדת חרדות ושיפור מצב הרוח הכללי ומצב הכושר הגופני, יוגה הפכה לשם דבר בקרב כל סוגי האוכלוסיות, חותכת מגדרים, דתות וגילאים.

https://vilaspa.co.il/
Exit mobile version