Site icon פורטל בריאות טבע

טיולים שתפורים למשפחות לחול המועד סוכות ולתקופת הסתיו

קרדיט תמונה: גיל אהרוני

סוכות זה חג מופלא ואחד החגים המגבשים ביותר של המשפחה הישראלית, יושבים יחדיו בסוכה ואוכלים , משחקים במשחקי קופסה והכי כיף זה לצאת ולטייל יחדיו כל המשפחה בטבע היפה שיש לנו בארץ.

בישראל יש לא מעט מסלולי טיול שפשוט נדמה שישב איזה תופר מוכשר ותפר אותם בדיוק אחד לאחד , כמו בגד בדיוק למידותיה של משפחה ישראלית טיפוסית.

מזג האוויר המשובח והקריר שהולך ומשתפר, מביא עימו אפשרות נהדרת לגיבוש משפחתי פרידה מהמסכים הממכרים , הליכה במשעולי הארץ היפה. קחו נשימה עמוקה פנימה הביטו בנופים סביבכם , היכנסו והתרעננו באחד המעיינות. הטיבו עימכם ועם בני משפחתכם והעלו חיוך על פניהם של יקירכם דרך חיבור נהדר עם הטבע.

נצלו את חלון הזמן עד החורף שנפתח ומאפשר לטייל בלי שמש על הראש ובלי בוץ וטיפות מים . תהנו מבלי שאיתני הטבע מונעים זאת ממכם.

ליקטתי עבורכם 6 מסלולי טיול שתפורים בדיוק למשפחה הממוצעת ומתאימה גם לפעוטות , לילדים , לבני נוער ולהורים שכמהים לשקט מהילדים ומהמסכים. קבלו כמה שעות של נחת והתבוננו בילדיכם נהנים מטיול איכותי בטבע:

 

1) מערת התאומים –  מסלול נהדר הנמצא באזור שפלת יהודה ממש בסמוך לעיר בית שמש מדובר על מסלול טיול שעובר בנופיהם היפים של הרי ירושלים התחתונים , המשתפלים מטה אל המפגש עם שפלת יהודה, במסלול יש סלעים אך יש מעקות שמאפשרים לילדים בכל הגילאים לחצותם בקלות, לאחר הליכה קצרה תגיעו למערת התאומים שימו לב המערה פתוחה רק בין החודשים אפריל עד תחילת נובמבר מדי שנה. איך מגיעים בוויז :חניון מערת התאומים.

 

2) עין חרדלית – המסלול האולטימטיבי למשפחות עם ילדים רבות נכתב עליו והוא הוזכר כמסלול מהנה המשלב גם הליכה ורחצה במים. וגם מסלול המוצל לכל אורכו. המעיין  נמצא על ערוצו של נחל כזיב , הליכה קצרה מאוד מהחנייה תביא אתכם לגן עדן יפהפה עם מים בצבע טורקיז , צמחייה עשירה וצל רב. איך מגיעים בוויז: עין חרדלית.

 

3)שמורת טבע החולה -שמורת טבע הראשונה שהוכשרה בישראל של רשות הטבע והגנים הכוללת מפגש עם עופות נודדים בשמורה יש מסלול הליכה מונגש מעץ  בדיוק למשפחות, המאפשר להגיע לנקודת תצפית לעבר אגם החולה. בשמורה ישנן אטרקציות רבות כגון :הגשר הצף, מגדל התצפית, סרט מולטימדיה במרכז מבקרים ,עופוריה" ועוד. איך מגיעים בוויז: "שמורת טבע החולה".

 

4)נחל קטלב – מסלול למשפחות שרוצות קצת לאתגר את עצמן , המסלול מתאים למשפחות עם ילדים גדולים הוא מתחיל סמוך לבר בהר, הוא שביל מסומן שמומלץ בסתיו ובאביב במיוחד, המסלול עובר בתוואי תלול היורד מראש ההר עד למפגש עם נחל שורק ותחנת רכבת בר גיורא העתיקה. איך מגיעים :בוויז: "בר בהר" מהחניון הולכים כ 5 דקות עד לתחילת המסלול הנמצא מימין לו.

 

5)נחל בצת – זהו מסלול נהדר ומומלץ מאוד למטיילים בגליל המערבי שבצפון, ישנה הליכה קצרה של כ-25 דקות עד שמגיעים לנחל בצת שזורמים בו מים כל ימות השנה. אפשר להתרחץ בבריכה הראשונה ולהמשיך בהליכה קצרה ולהגיע לעינות כרכרה שזה מספר מעיינות הטובלים בסלעים עם בריכות מים ציוריות עם מפלוני מים.
איך מגיעים: בווז :קיבוץ איילון . עליכם להגיע לשער האחורי של הקיבוץ המסלול מתחיל משם.

Exit mobile version