Site icon פורטל בריאות טבע

כיצד לטפל בתופעה של מים עכורים בבריכה ביתית

קרדיט תמונה: freepik

מים עכורים בבריכה בניית בריכת שחייה עונת הקיץ אמנם חלפה ועונת החורף כבר עומדת בפתח, אך אתם בוודאי יודעים שיהיו לא מעט ימי גשם סוערים שבהם תתגעגעו לעונת הקיץ החמימה, הנעימה והמלווה במגוון אטרקציות שונות כגון: שהייה בבריכה, אכילת פירות קיץ ועוד. אם אתם מעוניינים לשדרג את ביתכם לקראת עונת הקיץ הבאה, אין כמו בניית בריכת שחייה פרטית. כמובן שאם החלטתם לבנות בריכה מעין זאת, חשוב שתבחרו באנשי המקצוע הטובים ביותר וכן, חשוב שתדאגו באופן תמידי שהמים בבריכה שלכם יהיו נקיים וצלולים. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות מים עכורים בבריכה.

מים עכורים בבריכה – למה חשוב לטפל באופן מיידי?

כאשר אתם מדמיינים את הבריכה הביתית שלכם, אתם בוודאי מדמיינים מים צלולים שנעים לראות אותם בבריכה ונעים לשהות בהם. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם מי הבריכה הופכים להיות עכורים. מים עכורים בבריכה לא הופכים את הרחצה לאטרקטיבית מדי בלשון המעטה ומעבר לכך, הם לרוב מרתיעים אנשים מלהיכנס לבריכה. חשוב מאוד לדעת שמעבר למפגע האסתטי שהם מהווים ומעבר לכך שבוודאי לא תרצו להיכנס לבריכה שיש בה מים עכורים, הרי שמים כאלה יהפכו במהרה לבית גידול פורה לחיידקים והם מהווים סכנה ממשית  לבריאותו של כל אדם שיכנס לבריכה ועל כן, יש לטפל בעניין באופן מיידי.

כיצד שומרים על מי בריכה נקיים?

ראשית כל, חשוב לדעת שכדי לשמור על מי הבריכה שלכם נקיים לטווח הרחוק, עליכם להקפיד על ניקיון ועל סינון הבריכה באופן יומיומי. אם לא תעשו זאת תוך מספר ימים תגלו מים עכורים וירוקים בבריכה שלכם ולעיתים אפילו תולעים. כדי לשמור על הבריכה נקייה עליכם להתקין מכשור מתאים לחיטוי של המים, לשאיבה וסינון.

מה עושים כאשר מופיעים מים עכורים בבריכה?

אם הופיעו בבריכה שלכם מים עכורים, בשלב הראשון עליכם לנקות אותם על ידי סינון. יש להתקין משאבה בבריכה ולהפעיל אותה למספר שעות בכל יום. המשאבה שואבת את המים בבריכה, מסננת אותם ומזרימה אותם חזרה לבריכה. כמובן שחשוב במקביל לנקות את המסנן שכן הלכלוך שהצטבר בו עלול לפגוע באיכות הפעולה שלו. לאחר מכן, כדאי מאוד להשתמש בכלור הרלוונטי עבור בריכות פרטיות. חיטוי של בריכות  פרטיות עם כלור מתאפשר באמצעות טבליות של כלור במשקל של 200 גרם, כאשר השימוש בהן שומר על רמת כלור יציבה במים. חשוב לזכור כי רמת החומציות של המים משפיעה על הפעילות של הכלור ועל כן, יש לוודא שרמת החומציות תקינה. אם רמת החומציות של המים מעידה על PH  נמוך בבריכה, חשוב לאזן אותה לפני שמוסיפים כלור למים.

מתי יש צורך להחליף את המים בבריכה?

כל עוד משתמשים בציוד, סינון וחומרי חיטוי בצורה נכונה ומתאימה, המים בבריכה יישארו נקיים וצלולים ולא יהיה צורך להחליף אותם. אם הגעתם למצב של מים עכורים בבריכה לאחר תקופה ממושכת שבה לא הקפדתם לנקות את הבריכה, יתכן מאוד שיהיה לכם צורך להחליף את כל המים. בריכה נקייה דורשת ניקוי של המים, ניקוי של הקרקעית והדפנות, ניקוי חיצוני של הבריכה וניקוי של כל מערכות הסינון והחיטוי. שימוש בחומרים המכילים אקונומיקה בבריכה ביתית מומלץ לניקוי יסודי של הבריכה לפני השימוש ובסוף השימוש. כמו כן, חשוב להוסיף באופן קבוע תכשירים שמנקים את המים כדי לשמור עליהם צלולים.

 

 

 

Exit mobile version