Site icon פורטל בריאות טבע

מהם הטיפולים הרפואיים לחולי סרטן?

קרדיט תמונה: pexels.com

אחת המחלות הקשות ביותר שקיימות, היא מחלת הסרטן. כידוע ישנם סוגים שונים של מחלות סרטן, וכמות האנשים שמתמודדים עם מחלה זו על סוגיה השונים הוא עצום. בחלק מהמקרים מדובר על מחלה במצב קל אשר אפשר להבריא ממנה ולחזור לתפקוד רגיל, במקרים אחרים, המחלה יכולה להיות במצב מאוד מתקדם ולא יהיה ניתן לעמוד מולה.

כידוע, אין מגבלות מסוימות למחלות סרטן. לצערנו, מתמודדים איתה ילדים, בני נוער ומבוגרים, גברים ונשים, לא פעם נאלצים אנשים להתמודד איתה גם אחרי שהבריאו ממנה, יש מקרים בהם אנשים חלו בסוג מסוים של סרטן ואחרי שהבריאו ממנו חלו בסוג אחר. מדובר על מחלה קשה מאוד שמשפיעה על הגוף, על הנפש, על היכולת לעבוד ולתפקד באופן סדיר, ולכן היא גם משפיעה לא רק על החולה אלא על משפחתו וכן על מצבו הכלכלי והיבטים אחרים שקשורים לחייו.

מאחר ומדובר במחלה מאוד קשה, אז במהלך השנים נוצרו מסלולים שמטרתם לספק תרומה לחולי סרטן, בין אם זה בהיבט כספי ובין אם ש למצוא דרכים כיצד לטפל במחלה, הן בשביל למנוע אותה והן בשביל לעזור לחולים להבריא ממנה.

דרכים להתמודד עם מחלת הסרטן

בזכות תרומה לחולי סרטן ובוודאי לבתי חולים, מוסדות אקדמיים וגורמים אחרים שמתעסקים במחקר ופיתוח דרכים כיצד לטפל במחלה, הרי שאנחנו יכולים למצוא היום דרכים שונות שיכולות לעזור בשלבים שונים שלה.

תרופות – באופן טבעי אחת הדרכים הטובות ביותר לטפל במחלה היא באמצעות קוקטיילים שונים של תרופות, אשר גם נועדו להקל על החולה וגם נועדו לאפשר לו להתמודד איתה טוב יותר.

כימותרפיה – אחד הטיפולים החשובים והטובים ביותר לחולי סרטן. על פי סוג המחלה והרמה שלה, מחליטים האם ניתן לבצע טיפול כימו ובאיזו מידה.

ניתוח – ישנם מקרים בהם צריך לבצע ניתוח על מנת להסיר את החלק הנגוע בסרטן. במקרים מסוימים מבצעים ניתוח גם אם קיים חשש שהחלק עלול להיות נגוע במחלה בעתיד, למשל במקרה של סרטן השד אצל נשים.

טיפולים משלימים – עם השנים החלו להשתמש גם בטיפולים אלטרנטיביים מסוגים שונים, זאת בשביל לספק כלים למטופלים להתמודד עם המחלה, בין אם זה בהיבט הפיזי ובין אם זה בהיבט הנפשי. צריך לומר, טיפול משלים איננו נועד לפתור את המחלה אלא רק לעזור למטופל להתמודד איתה טוב יותר.

תרומות – הכוונה היא לתרומת מח עצם או תרומות דם שיכולות לעזור במידה ויש אפשרות כזו.

כיצד בוחרים את הטיפול הנכון

הרופא המטפל יבחן את מצבו של המטופל ויחליט בהתאם איזה סוג טיפול יכול לעזור. ייתכן מאוד שיהיה צורך לשלב בין סוגים שונים של הטיפולים, וכן ייתכן מאוד שיהיה צורך להשתמש בסוג טיפול ספציפי אחד.

Exit mobile version