Site icon פורטל בריאות טבע

עיסוי חניכיים לתינוקות – הקלה על כאבי בקיעת שיניים

אחת התקופות היותר קשות אצל תינוקות היא התקופה שבה הם מצמיחים את השיניים החדשות שלהם. יש תינוקות שעוברים את התקופה הזאת בקלות יחסית ויש תינוקות שעבורם זוהי תקופה בעייתית, רוויית כאבים ומלווה בסימפטומים בלתי נעימים אחרים. בשורות להלן נעסוק במקורות הבעיה, וכן בדרכים האפשריות לטפל בה, או לכל הפחות להפחית בצורה משמעותית את הסימפטומים הכרוכים בה. 

מהם הגורמים לכאבי שיניים אצל תינוקות בעת הבקיעה של שיניים חדשות? על אילו דרכים ממליצים רופאי שיניים למנוע או לכל הפחות להפחית את הכאב? איך לעסות את החניכיים של התינוק באופן שיקל את הכאבים שלו? כל התשובות בהמשך המאמר, ועוד באתר https://www.binat-dental.co.il

למה בקיעת השיניים גורמת לכאבים אצל התינוק

שיני החלב של התינוקות נוצרות עוד לפני הלידה. עם זאת, הן מתחילות לבקוע רק ביל חצי שנה בערך. בחלק מהמקרים, בקיעת השיניים מלווה בסימפטומים מעטים בלבד ובכאבים חלשים או אי נוחות בלבד לתינוק. ואולם יש תינוקות שאצלם התהליך הוא קשה וגורם להם לחתכים, ואיתם גם לכאבים חזקים. לעיתים, החתכים מבקיעת השיניים הם הגורמים העיקריים לכאבים. במקרים אחרים, החתכים גורמים עם הזמן לדלקות חניכיים, ובהמשך הדרך לעלייה בחום הגוף של התינוק ואיתו גם תופעות לוואי אחרות – נפיחות, אדמומיות ובכי ללא הפסקה. אף שאין קשר מוכח בין הדברים, יש רופאי שיניים שמודעים להקשר ומתייחסים לבעיה באופן כוללני.

איך לטפל בתינוק בזמן בקיעת השיניים

למעשה, יש רק מעט מה לעשות אם וכאשר בקיעת השיניים מלווה בכאבים אצל התינוק. אם נוצרות דלקות המלוות בחום, כדאי לפעול להורדת החום ולשיכוך הכאבים. זאת, כמובן, לאחר התייעצות עם רופאי שיניים. יש הורים אשר עושים שימוש בנשכנים מיוחדים ממולאים בנוזל מקורר, שמכווצים את כלי הדם ומפחיתים אגב כך את הכאב. הורים אחרים עושים את המעשה ההגיוני והנכון ביותר – עיסוי חניכיים לתינוק, במטרה להקל את הכאבים שלו. עיסוי החניכיים ניתן לביצוע באמצעות האצבעות, לאחר רחיצה שלהן וניקוי יסודי של הידיים. ניתן לבצע את העיסוי גם באמצעות גזה סטרילית או מברשת שיניים רכה שמתאימה לתינוקות. באופן כללי, העיסוי אמור להגביר את זרימת הדם ולטפל בדלקת ובכאבים המלווים את הצמיחה של השיניים החדשות. רופאי שיניים אכן ממליצים על העיסוי ורואים בו אמצעי איכותי להשגת תוצאות טובות.

בדיקה של רופאי שיניים ואבחון בעיות מוקדם ככל האפשר

למרות שצמיחת שיניים חדשות היא תהליך מוכר וידוע, עדיין חשוב לבדוק את התינוק ולוודא שהמקור לכאבים שלו הוא אכן השיניים הצומחות. חשוב להבין שבשלב הזה התינוק טרם למד לדבר והוא איננו יכול לרמז על מקור אי הנוחות או הכאבים שלו, למעט באמצעות בכי. רופאי שיניים יבדוק, לפיכך, את התינוק וירשום עבורו במקרה הצורך תרופות או תכשירים מתאימים. 

Exit mobile version