Site icon פורטל בריאות טבע

עיסוי עד הבית – כל האפשרויות

קרדיט תמונה: pixabay

עיסוי הוא אחת החוויות היותר מפנקות שאנחנו יכולים להעניק לעצמנו. הזמנת עיסוי עד הבית היא אופציה מפנקת אפילו יותר – במקום לצאת מהבית, להיתקע בפקקים, לחפש חנייה ואז שוב להיתקע בפקקים, איש מקצוע או אשת מקצוע מנוסים מגיעים אלינו, ומספקים לגוף ולנפש את החוויה הכל כך נחוצה. כדי למקסם את התועלת, חשוב לבחור נכון את סוג העיסוי, ובפרט פופולריות האפשרויות הבאות:

 

עיסוי קלאסי

עיסוי קלאסי, שנקרא גם עיסוי שוודי, הוא טיפול שנחשב מעודן יחסית. בהתאם הוא אופציה מתאימה כשמזמינים עיסוי עד הבית למי שלא אוהבים מסאז' אגרסיבי אלא שחרור נעים של מתחים, הרפיית שרירים ורגיעה עמוקה לנפש. חשוב להדגיש שלמרות המגע המרפרף והקשוב לגוף, עיסוי שוודי מייצר שינוי משמעותי לטובה בתחושה אצל כל אחד ואחת.

 

עיסוי באבנים חמות

עיסוי שכולל תוספת ייחודית: הנחת אבנים חמות בנקודות שונות בגוף. האבנים ממריצות את זרם הדם בכל המקומות שבהם הן מונחות, ובנוסף הטמפרטורה הגבוהה (אבל הלא גבוהה מדי, כמובן) מובילה לפתיחתן של חסימות אנרגטיות כך שמובטחת תחושת זרימה נעימה. בחירת הנקודות שבהן יונחו האבנים היא בהתאם לתלונות הספציפיות של כל מטופלת או מטופל, ולמקומות שבהם נדרשת הקלה מיוחדת. חשוב להדגיש שהאבנים החמות אמנם מושכות את מרב תשומת הלב, אבל עוד קודם לכן יתבצע עיסוי מלא ומועיל גם כן.

 

עיסוי איורוודה

עיסוי עד הבית שמקורו בתרבות ההודית ובתפישת העולם שדוגלת בהגעה להרמוניה מלאה בין הגוף לנפש, על בסיס איזון מדויק. עיסוי איורוודה כולל הזלפה של שמן חמים על המצח (באזור שנקרא העין השלישית ושנתפש כמשפיע לטובה על התודעה). בנוסף העיסוי עצמו מתבצע בעזרת שמן שעוזר לפתוח חסימות. התנועות בסוג זה של עיסוי איטיות, עדינות ומדויקות.

 

עיסוי רקמות עמוק

עיסוי רקמות עמוק הוא טיפול אינטנסיבי מאוד. הוא מתאים לאנשים הסובלים מפציעות ספורט ומבקשים להתאושש מהן, ועוד קהל יעד של סוג זה של מסאז' הוא אנשים עם כאבי שרירים וכן גברים ונשים שזקוקים לגירויים עוצמתיים יחסית. חשוב לציין שלא כל המעסים מיומנים בביצוע עיסוי רקמות עמוק – שמחייב היכרות עם האנטומיה והפיזיולוגיה של גוף האדם כדי להביא לשחרור אמיתי. כמו כן נדרש כוח פיזי רב יחסית כדי לבצע עיסוי רקמות עמוק ולהגיע אל נקודות הלחץ (טריגר פוינטס).

 

עיסוי עד הבית לנשים בהיריון

עיסוי עד הבית הוא כאמור חוויה מפנקת במיוחד. בזמן היריון, כשהגוף עובר שינויים דרמטיים וגם הרגשות הופכים במקרים רבים לעזים, גדלה עוד יותר הכדאיות של העיסוי, ומאחר שלא קל להתנייד עם עובר בבטן, ההמלצה היא להזמין את המעסים לבית.

עיסוי נשים בהיריון אפשרי החל מהשבוע ה-14. הוא עוזר מאוד להקל על כאבי גב, משחרר שרירים תפוסים, תורם להפרשת אנדורפינים שמשככים כאבים ומייצרים תחושת היי טבעית, מפזר נוזלים ובכך מפחית את הסיכון לבצקות, ובאופן כללי מסייע להתמודד עם אתגרי ההיריון.

Exit mobile version