Site icon פורטל בריאות טבע

עיצוב קליניקה בבית

קרדיט תמונה: freepik

מטפלים מתחומי טיפול מגוונים בוחרים יותר ויותר לפתוח קליניקות בבית. הסיבות לכך יכולות להיות רבות, החל מהרצון להיות בקרבת המשפחה וכלה ברצון לספק שירות מקומי ולחסוך כסף רב ע"י השכרת קליניקה חיצונית. כשיוצרים קליניקה פרטית בבית ניתן להנות מחופש יצירתי מוחלט בעיצוב ולהתאימו באופן מדויק לסוג השירות ולאופי העבודה, כיצד עושים זאת בהצלחה? הכנו עבורך כתבה עם טיפים לעיצוב קליניקה עם מסר טיפולי מובהק שמשדר מקצועיות ורצינות אך לא מוותר לרגע על הנוחות של המטופל ולוקח בחשבון גם את הנוחות שלך.  

מאפייני הקליניקה הביתית לעומת הקליניקה החיצונית

אין ספק שיש הבדל משמעותי בין קליניקה ביתית ובין קליניקה חיצונית. הקליניקה החיצונית בדרך כלל תהיה בשיתוף עם אדם נוסף, באזור מסחרי או עירוני והאווירה הכללית בה תהיה אמנם מקצועית אך יהיה חסר בה את תחושת הפרטיות. לעומת זאת בקליניקה הביתית התחושה פרטית יותר, בדרך כלל הקליניקה תהיה מופרדת באופן כזה או אחר מהבית אך ישנה תחושה נעימה יותר כשמגיעים לבית של מטפלים.  

אילו סוגי קליניקות ביתיות קיימות?

בדרך כלל כאשר מטפל או מטפלת מבקשים לפתוח קליניקה בבית הם עושים זאת באזור פנוי שמאפשר זאת בבית או בחצר. יש קליניקות בתוך הבית בחדר פנוי, יש קליניקות בחדר חיצוני לצד הבית ויש קליניקות ביחידות דיור. לעיתים יחידות הדיור יהיו מרתף הבית, לעיתים זו יכולה להיות עליית גג ויש קליניקות בתוך מבנים ארעיים בחצר, לדוגמה צימר או קרוואן, ויש גם מי שמתכננים את הקליניקה בעת בניית הבית. 

כיצד מומלץ לעצב קליניקה ביתית?

כאשר מדובר על תכנון קליניקה במבנה קיים, לרוב יהיה צורך לבצע פשרות כדי להקים את הקליניקה. לא כל חדר מוכן המשמש חלל ריק יכול להיות מתאים לכל סוג של טיפול וציוד, לכן יש לבצע התאמות כגון בניית קירות גבס, הרחבת קירות, הוספת שירותים ויצירת חללים פרטיים בתוך הקליניקה. עם זאת, כאשר מדובר על קליניקה שנבנית מאפס בעת תכנון בתים פרטיים ניתן להתאים את הקליניקה באופן מדויק לסוג הטיפול ואופי העבודה. כיצד עושים זאת? 

אווירה מקצועית – בעיצוב הקליניקה הביתית יש להשקיע מחשבה רבה על המקצועיות שנבקש לשדר. יש להציב פינת המתנה נוחה עם שירותים, יש לחשוב על בידוד רעשים ועל מקסימום פרטיות, יש לחשוב על הריהוט ופרטי הנוי והעוצמה שהם משדרים וכמובן שכל פלטת הצבעים נלקחת בחשבון תוך רצון לשדר אווירה מעוצבת ומקצועית.

נוחות – הנוחות של המטופלים חשובה לא פחות מנוחות המטפלים, לכן, נחשוב על דרכי גישה נוחות לבית עצמו ומאידך שמירה על פרטיות הבית והפרדה מהקליניקה. החלל עצמו צריך להיות נוח, האחסון צריך להיות מדויק והתנועה בחדר צריכה להיות מאפשרת. 

העברת המסר הטיפולי – באמצעות העיצוב אנחנו יכולים להעביר מסרים רבים ובהם גם מסרים טיפוליים. אם יש לנו עניין לשדר מסר של ניקיון נבחר בצבעים בהירים במיוחד, אם ברצוננו להעביר מסר של רכות נבחר בדים, ווילונות ותאורה הרכים, ואם נרצה להעביר מסר של רוגע נבחר בצבעים מרגיעים בגווני שמנת לצד ריהוט וינטאג' ייחודי. 

לסיכום, בחירת העיצוב צריכה להיות מדויקת למטפלים, למטופלים ולבית, את כל אלו ניתן להשיג ומומלץ להיות מלווים על ידי אנשי המקצוע המתמחים בכך כדי להשיג את התוצאה הגבוהה ביותר. 

Exit mobile version