Site icon פורטל בריאות טבע

שיש אבן קיסר – כל מה שצריך לדעת

צילום:freepik

שניהם מן הנפוצים והנמכרים בישראל ונחשבים גם למוצר ישראלי מוביל בענפי הבנייה, עשויים מרכיבים סינתטיים דמוי שיש ולכן עלותם טובה, עמידים בתנאי האקלים הישראלי השרבי ולא נסדקים או נשרטים בקלות. קבלו את שיש אבן קיסר ושיש חברון – שני הסוגים האהובים והמפורסמים, שהלקוחות מתקשים להחליט מי מבניהם כדאי לרכוש.

מדוע לרכוש שיש אבן קיסר?

שיש אבן קיסר שייך לחברה ישראלית הפועלת בקנה מידה בינלאומי. השיש אמנם סינתטי, אך מכיל תרכובת גבישי קוורץ (מינרל טבעי ממעמקי האדמה) שעובר תהליך שכבתי המשלב פולימרים מיוחדים. משטחי אבן קיסר מתקבלים במגוון רחב של דגמים אפשריים ועמידותם טובה מאוד.

המאפיינים של אבן קיסר כוללים הימנעות משחיקה ועמידות מפני נזקי מזג האוויר (נתון חשוב למי שרוכש שיש למטבח חיצוני או במקום חשוף). ועם זאת, מדובר במשטח שאינו חסין מפני שריטות סכין או הנחת סירים רותחים ישירות על השיש. זהו דבר שצריך להביא בחשבון בעת הבחירה, אם כי בתים שמעוניינים בעיצוב מרשים ולא בר חלוף, יוכלו להתמודד עם המכשול הקטנטן עם תחתיות וקרשי עבודה סטנדרטיים שקיימים בכל מטבח.

האם שיש אבן קיסר זול לקנייה? אמנם לא מדובר בסוג השיש הזול בשוק, אך בהחלט קיימים משטחים יקרים ממנו בהרבה. הדבר הופך את שיש אבן קיסר לאטרקטיבי במחיר והודות לדגמים הרבים שלו, טווח המחירים בהחלט גמיש ביותר ונע בין 800 ₪ למ"ר ועד 1,200 ₪ למ"ר (כאשר המשטח מסוג א').

שיש אבן קיסר נחשב לאמין ואיכותי לטווח ארוך ועל כן הוא מגובה באחריות טובה. בנוסף, תכונות החומר מספקות תחזוקה קלה ונוחה מאוד. החברה אף השיקה מוצר ניקוי ייעודי בשיתוף עם חברת "סנו" (סנו אבן קיסר), שנפטר גם מלכלוכים עקשנים במיוחד שהשיש התקשט בהם. לשמירה לטווח ארוך על חיי השיש, מומלץ להימנע משימוש בחומרים אגרסיביים כמו מסירי שומנים או חומרים מורידי צבע למיניהם.

מדוע לרכוש שיש אבן חברון?

שיש אבן חברון זכה לשמו הודות לחציבתו בהרי חברון. החברה בעלת שם עולמי ומייצאת גם ליעדים רבים מעבר לים. משטחיה נחשבים לחזקים ורב תכליתיים עבור שימושים וצרכים מרובים. התרכובת עשויה אבן גיר מקומית מהרי חברון, הכוללת תכונות ספיגה נמוכות ולפיכך לא סופחת נוזלים ואיננה זקוקה לטיפולים עקביים. ועם זאת, השיש סובל משחיקה מסוימת לאחר מספר שנים, שניתן להתגבר עליה על ידי ליטוש מקצועי.

האם ניתן לרכוש שיש חברון בזול? ובכן, כן. מדובר בשיש במחירים אטרקטיביים למדי, המסתכמים בכמה מאות שקלים למ"ר בלבד. הודות לעלות, שיש זה נמצא באינספור שימושים ומתפקד גם כחיפוי וכריצוף, כמעקות וספי חלון או משקופים. הגוונים השונים והנועזים כמו צהוב, ורוד ואפור מאפשרים לו ליצור מקום עם אופי ואמירה מובהקים יותר ולקרוץ עיצובית ויצירתית גם ליתר חלקי הבית.

שיש חברון נחשב לזול ואטרקטיבי, נוח מאוד להתקנה ובעל מראה וסגנון ייחודיים. ועם זאת, מדובר במשטח שעשוי לקלוט כתמים קבועים. הבונוס הוא העמידות והחוזק המופלאים מפני תנאי חום וקור סביבתיים, מה שמאפשר לו להפוך למשטח מספר אחת במטבחי חוץ שצריכים להתמודד עם תנאי האקלים הישראליים הקשים.

Exit mobile version