Site icon פורטל בריאות טבע

תואר ראשון במשפטים או תואר ראשון במנהל עסקים

קרדיט תמונה: freepik

בישראל של שנת 2022 זה כמעט ברור ומובן מאליו שמי שמסיים את הצבא מתחיל מיד ללמוד תואר. טרנד זה הוא יפה ומבורך, אבל מוביל הרבה אנשים לרצות להתחיל ללמוד גם אם הם לא כל כך יודעים מה בדיוק הם רוצים ללמוד. ההתלבטות הזאת היא לא פשוטה ומשפיעה בפועל על כל העתיד המקצועי של המחליט. במאמר זה נדבר על ההתלבטות הספציפית בין לימודי משפטים ללימודי מנהל עסקים

 

איך אני אמור/ה לבחור תואר?

הרבה אנשים לא כל כך יודעים מה השיקולים שהם צריכים לשקול כשהם בוחרים תואר. הסיבה לכך היא שהשיקולים הללו מאוד שונים מאדם לאדם ותלויים במידה רבה באישיות שלו ובשאיפותיו לעתיד. אנחנו ממליצים לכל מי שמתלבט מה ללמוד לשבת עם עצמו ולנסות להבין – מה מעניין אותי? איזה מין עבודה אני רוצה לעשות? מה הערכים שחשובים לי במקצוע עתידי?

 

מה לומדים במשפטים?

מי שחושב על תואר במשפטים מדמיין המון פעמים שיעורים אינסופיים מלאים ברשימות אינסופיות של חוקים. בפועל המצב הוא לא כזה – וזאת מפני שבעולם האינטרנט כל אחד יכול לגשת לכל חוק בכל זמן ואין שום סיבה לשנן חוקים. מה שתלמדו במקום זה בתואר במשפטים זה איך לחשוב ב"משפטית" – איך לפרש חוקים ואיך להבין מהפסיקה מה תוכן החוק בפועל.

 

מה לומדים במנהל עסקים?

תואר במנהל עסקים הוא תואר רב תחומי, וזאת בהתאמה למקצוע הרבה תחומי שאליו הוא מכשיר את לומדיו. המשמעות האופרטיבית של הקביעה הזו היא שמי שלומד תואר במנהל עסקים ילמד קצת מכל דבר שרלוונטי לניהול משרד / עסק – חשבונאות, כלכלה, קצת פסיכולוגיה יישומית, קצת שיווק ועוד נושאים דומים.

 

במה עובדים עם תואר במנהל עסקים?

תואר במנהל עסקים מקנה ללומדים אותו תעודה איתה הם יכולים להשתלב בעסקים הקיימים בשוק, או להקים עסק משל עצמם. עסקים אלו אינם רק חברות גדולות ועסקים למטרות רווח, אלא גם עמותות וארגוני מגזר שלישי. מי שמעוניין מאוד בתחום יכול אפילו לעשות תואר שני בניהול מלכ"רים ועמותות – שייתן הכשרה ספציפית לתפקידים בארגונים הללו.

 

איך נראה העתיד המקצועי של מי שלומד משפטים?

בניגוד לסברה הרווחת, לא כל מי שלומד משפטים הולך להיות עורך דין כפי שאנחנו מדמיינים – כזה שטוען בבית משפט ומחפש לקוחות. אפשר כמובן להתברג במשרד עורכי דין מוכר עם תואר במשפטים, אבל אפשר גם לעבוד בייעוץ משפטי לחברות שונות, לעבוד בהייטק, לעבוד במגוון תפקידים בשירות המדינה ולעשות בעצם כל דבר שדורש היכרות עם עולם המשפט – או עם הלוגיקות שמכתיבות אותו.

 

לסיכום

כפי שראיתם במאמר זה, יש כל מיני דברים שצריך לשקול לפני שמחליטים מה ללמוד. הדבר הכי חשוב לעשות הוא להבין מה מוביל אותכם לתואר, ומה אתם רוצים לקבל ממנו, כי ככה תוכלו להבין מה השיקולים שחשוב לכם לשקול.

Exit mobile version