Site icon פורטל בריאות טבע

איך נדאג לעצמנו גם בגיל השלישי?

קרדיט תמונה: pixabay.com

התבגרות היא חלק טבעי מהחיים. עם זאת, ככל שהשנים חולפות, אנו עשויים למצוא את עצמנו מתמודדים עם אתגרים רבים בכל תחומי החיים. האופן בו נבחר לנהל את התבגרותנו תקבע במידה רבה את האופן בו נצלח אתגרים אלו. על אף שתמיד ישנם היבטים רבים בהתבגרות שאינם בתחום שליטתנו, ניהול אורח חיים בריא וחיוני לעתים קרובות יעשה את כל ההבדל בין גיל פרישה מלא בהרפתקאות ומימוש עצמי ובין הזדקנות רוויה בקשיים. כדי לסייע לך לצלוח את הגיל הקסום הזה על הצד הטוב ביותר, אספנו כמה טיפים יעילים לשמירה על החיוניות.

הכול מתחיל בגישה חיובית

הגישה שלך מעצבת את האופן שבו נתפסת המציאות שלך, על כל החוויות שמלוות אותה. סביר מאוד להניח שהגיעך לגיל השלישי מביא עמו לא מעט חששות ומחשבות מטרידות. חשוב שיהיה באפשרותך לשתף אותם עם חברים ובני משפחה ולאמץ נקודת מבט חיובית. יש לא מעט מה להרוויח מהגיל הזה, כאשר יש לך חופש רב לבלות עם היקרים לך ופנאי להגשים חלומות רבים. שמירה על חיי חברה ערים, מצב רוח טוב ותקשורת ערה עם היקרים לך תאפשר לך לעבור את התקופה הזו על הצד הטוב ביותר.

זה הזמן לעשות בחירות בריאות יותר

תמיד חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ומגוונת, אך בגיל השלישי, הדבר נעשה חשוב פי כמה. כדי לשמור על תפקוד אופטימלי ולהעניק לגוף שלך את מקורות האנרגיה המיטיבים ביותר, חשוב שנשים לב למה שאנו בוחרים לאכול. תזונה עשירה בחלבון מן הצומח, דגים ובשר רזה, לצד שמירה על צריכה גבוהה של ירקות ופירות העשירים בוויטמינים ונוגדי חמצון, יעשירו ויאריכו את חייך.

אורח חיים פעיל הוא המפתח

האויב הגדול ביותר שלנו עם הגיענו לגיל פרישה, הוא חוסר המעש. מעבר לעובדה שאורח חיים ללא פעילות גופנית קבועה עשוי לפגוע בבריאותנו, הוא עשוי לערער את מצב הרוח ויציבותנו הרגשית. הממצאים בשטח חד משמעיים, בני הגיל השלישי המקפידים על פעילות גופנית, נהנים מבריאות איתנה.

הפעילות הגופנית מורידה את לחץ הדם, מפחיתה את הסיכון למחלות לב ומחזקת את השרירים, מה שגם יגן עליך מסיכוני הנפילה השכיחים כל כך בגיל זה. ישנם ענפי ספורט רבים שניתן להקפיד עליהם בכל גיל – מהליכה מהירה ועד ליוגה. בין אם אנו גרים בביתנו או אם בחרנו לעבור לקהילת דיור מוגן, האפשרות להצטרף לפעילות גופנית מותאמת תמיד זמינה וחשוב שננצל אותה.

לאתגר את המוח

ככל שנתבגר, חשוב שנדאג לעצמו לסביבה מאתגרת קוגניטיבית. מעורבות פעילה בפעילויות פנאי המחדדות את השכל יאפשרו לך לשמור על הזיכרון, ישפרו את מצב הרוח והריכוז שלך ויפחיתו את הסיכונים לפיתוח דמנציה בגיל מתקדם. כדי להבטיח שאכן כך יהיה אנו לא חייבים להירשם לאוניברסיטה. ישנו מגוון רחב של פעילויות פנאי – מבישול וגינון ועד לגידול חיית מחמד, שיכולים להעשיר את החיים ולשמור עלינו חדים.

אם נקדיש לכך די תשומת לב, זוהי עשויה להיות התקופה המופלאה בחיינו.

Exit mobile version