Site icon פורטל בריאות טבע

איך תדעו אם אתם מתמודדים עם הפרעות אכילה?

קרדיט תמונה: פיקסביי

מהן הפרעות אכילה?

הפרעות אכילה הן שם כללי לשיבוש דפוסי אכילה תקינים ורכישת הרגלי אכילה מסוכנים במקומם דוגמת אכילה מועטה מידי, אכילת יתר וכיוצא באלו. הפרעות אכילה הנפוצות בעיקר בקרב נשים מחלישות את מערכות הגוף עד סכנת התמוטטות ומשליכות גם על תחומים אחרים כמו תפקוד פיזי, מחלות נוספות וכן השפעה שלילית על ההיבט המנטלי.

כיום, אחת התופעות המעודדות התפתחות של הרעות אכילה הוא מודל הרזון, השימוש בו בכל עת וטיפוח מעמדו במודעות הציבורית. צעירות וצעירים רבים החשופים לתכנים פוגעניים שכאלו ואינם בעלי יציבות אישית וביטחון המספיקים להתגבר עליהם, עלולים לסגל לעצמם דפוסי אכילה הרסניים בניסיון להתאים את עצמם לחברה.

הבעיה האמיתית מתחילה כאשר אדם עושה את המעבר מדאגה לשימור או שיפור הנראות שלו לעיסוק אובססיבי ומלקה בנושא. כך למשל הקאות, שימוש במוצרים המעודדים יציאות או הימנעות ממזון בצורה קיצונית מתדרדרים להפרעת אכילה של ממש. גם אכילה רגשית שמקורה ברגשות קשים כמו לחץ וחרדה או חוסר ביטחון נחשבת להפרעת אכילה שלעיתים מסכנת מאוד את הסובלים ממנה.

 

הסיכונים הטמונים בהפרעות אכילה

 

הטיפול בהפרעות אכילה

בשל טווח הגורמים הרחב העשוי להוביל אדם לפיתוח הפרעות אכילה, אין שיטת טיפול אחת נכונה לכולם וכל מקרה דורש אבחון רטני והתאמת טיפול ייחודית עבורו. שירות כזה ניתן למצוא במרכז או מרפאה להפרעות אכילה המתמחים בתחום.

טיפול בהפרעות אכילה משלב גם היבטים פיזיולוגיים ותרופתיים וגם היבטים פסיכולוגיים (ולעיתים אף טיפול פסיכיאטרי). חשיבות הטיפול המנטלי נובע בעיקר מחוסר המוטיבציה של מטופלים להפרעות אכילה לשנות את מצבם כיוון שהם בטוחים שמראה גופם דורש שינוי והם משוכנעים כי הרעבה או כל סגנון אחר של הפרעה הם הדרך לשינוי המיוחל. גם טיפולים התנהגותיים עשויים לעשות את ההבדל ולסייע לצאת מהמצוקה של הפרעת אכילה.

כך או כך, לא משנה מה הטיפול הנכון עבור כל מטופל, חשוב שיתבצע במרכז רפואי מוסמך ומקצועי כמו מרפאה להפרעות אכילה כדי שהמטופל יקבל את כלל המעטפת הכל כך הכרחית להצלחת הטיפול והצלתו מהמצב מסכן החיים בו הוא נמצא. אם אתם מזהים דפוסים לא נורמטיביים אצלכם או אצל היקרים לכם, פנו עוד היום לקבלת עזרה מקצועית.

Exit mobile version