Site icon פורטל בריאות טבע

בעיות שמיעה נפוצות – איך לדעת שהגיל מתחיל לעשות את שלו? 

קרדיט תמונה: shutterstock

לא מעט אנשים, בפרט מבוגרים, מתחילים להתמודד בשלב מסוים בחייהם עם בעיות שמיעה שיכולות להשפיע על התפקוד שלהם ולהקשות עליהם בשגרת החיים שלהם. בין היתר, הבעיות יכולות להשפיע על היכולת שלהם לייצר קשרים חברתיים או לשמר קשרים ישנים, להאזין לקולות ולצלילים, להשתתף בשיחות, ולבצע תהליכי עבודה סדירים. 

במאמר זה, אנחנו נבחן בעיות שמיעה נפוצות וגם נבחן כיצד נוכל לדעת שהגיל מתחיל לעשות את שלו, קרי נותן את אותותיו ויש לטפל בבעיות השונות שיכולות להשפיע על התפקוד. חשוב להדגיש, לא כל הבעיות בהכרח פתירות, ולא כל הבעיות בהכרח מחייבות מכשיר שמיעה או לחילופין, זה הפתרון האידיאלי עבורן. כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, ישנן בעיות שמיעה שנובעות מסיבות אחרות. 

לפני שנסביר מה הן אותן בעיות שמיעה ואיך נדע שהגיל עושה את שלו, חשוב לזכור, ישנן בעיות זמניות שיכולות להיווצר כתוצאה מדלקת או מסיבות אחרות, אך ברוב המקרים מדובר על בעיות עמוקות יותר אשר אינן הפיכות. כלומר, הן בהחלט יכולות להשפיע באופן מהותי על התפקוד ואם לא מטפלים בהן, הן רק יחמירו. 

אילו בעיות שמיעה נפוצות וממה הן נובעות?

אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בקרב מבוגרים, הם טינטונים חוזרים באוזן. מדובר על בעיה נפוצה מאוד בקרב לא מעט אנשים, אשר מוצאים את עצמם מתמודדים עם צפצופים באוזן שנובעים ממקור פנימי ולא ממקור חיצוני. יש מקרים בהם הבעיה היא זמנית וחולפת, אך בגיל מבוגר מדובר על בעיה הרבה יותר מורכבת ולכן היא גם איננה חולפת. 

טינטונים חוזרים באוזן זו בעיה שלא יכולה להיעלם ולצערנו אין לה פתרון אמיתי. הדרך היחידי להתמודד איתה, היא לדעת כיצד להתרגל אליה או למצוא דרכים להקל על המטופל, למשל באמצעות טיפול תרופתי או טיפול אחרץ 

בעיית שמיעה אחרת היא כמובן ירידה באיכות השמיעה. הרבה פעמים זו בעיה הדרגתית. כלומר, לאט לאט מרגישים בירידה בשמיעה, עד שזה מגיע לנקודה בה כבר אי אפשר שלא לחוש בבעיה. זו בעיה מוכרת אצל אנשים מבוגרים יותר מאשר אנשים צעירים, בין היתר בגלל הגיל אך גם בגלל השפעות אחרות, למשל, קירבה למקורות רעש שונים, שחיקה ועוד. 

בעיית שמיעה נוספת, נובעת מליקוי שנוצר באיברי האוזן הפנימיים, תאי העצב, תאי השמע, תופעות מוכרות שנובעות גם כתוצאה משחיקה וגם כתוצאה ממחלות חיצוניות המשפיעות על אזורים אלו. .

כיצד ניתן להתמודד עם הבעיות השונות?

כפי שציינו, במקרה של טינטונים חוזרים באוזן אזי שהטיפול יתמקד בניסיון להפחית כמה שיותר את המשמעות וההשפעה של הבעיה, מאחר ולא ניתן להעלים אותה. לעומת זאת, במקרים אחרים, אזי שהטיפול יכול להתמקד בניסיון לפתור את הבעיה בצורה ספציפית או שיהיה צורך להיעזר במכשיר שמיעה בשביל לחזור ולשמוע כמו שצריך. 

 

 

Exit mobile version