Site icon פורטל בריאות טבע

השתלת שיניים – ההליך החדשני ביותר בתחום רפואת השיניים

קרדיט תמונה: pixabay

בשנים האחרונות ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום הרפואי התקדמו בקצב אקספוננציאלי וניתן לומר כי רמת החיים ואיכות החיים של בני אדם החיים כיום גבוהה בהרבה אפילו ביחס ללפני 20 שנים. באופן הזה ניתן להגיד שהאדם סוג של "ניצח את האבולוציה"; אך תמיד היה תחום אחד שכאילו לא התקדם יחד עם כל החידושים הטכנולוגיים – רפואת השיניים. השיניים הטבעיות שלנו אינן מורגלות לחיים של האדם המודרני – לא לתוחלת חייו שהתארכה משמעותית, ולא למזון המעובד עתיר הסוכר והשמן שהאדם המודרני צורך, ולכן השיניים הטבעיות שלנו מתבלות מהר מאוד. בעבר הפיתרון לכך היה שיניים תותבות, אך בשנים האחרונות נכנס לתחום רפואת השיניים חידוש מתקדם ואיכותי בהרבה – השתלת שיניים.

 

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא המהפכה המשמעותית ביותר שהתרחשה בשנים האחרונות בתחום רפואת השיניים, ובזכותה אפשר לחזור לחייך גם לאחר שהשיניים הטבעיות נעקרות או נהרסות ללא צורך להשתמש בשיניים תותבות. השתלת שיניים מהווה את התחליף הקרוב ביותר לשיניים טבעיות, ולהבדיל משיניים תותבות, השתלים הדנטליים מקובעים במקומם והחיבור שלהם לעצם הלסת מאפשר לעיסה ונגיסה גם במזונות קשים, וככל שהעבודה של רופא השיניים מדויקת יותר, כך גם המראה של השיניים נראה טבעי יותר.

 

מדוע צריך השתלת שיניים?

הגוף שלנו מתחדש מדי יום על ידי החלפה של תאים מתים בתאים חדשים, ובניגוד לזה, לאחר בקיעת השיניים הקבועות שלנו, הן נותרות כפי שהן ללא כל שינוי, לכן בעיות השיניים אינן נפתרות מעצמן על ידי מנגנון הריפוי העצמי של הגוף, ויש צורך בהתערבות רפואית. ה"בלאי" של השיניים שלנו הוא טבעי והגיוני, השיניים שלנו לועסות מזון קשה לאורך שנים רבות וארוכות, פעולה היוצרת עומס גדול על מערכת השיניים, ובאופן טבעי הנזק מצטבר, וישנן מחלות פה רבות ושונות שלא תמיד ניתן לפתור. לעתים אין ברירה ויש צורך לעקור שן פגועה בשל נזק רב שנגרם לה או לרקמה התומכת בה. כמו כן אובדן שיניים יכול להיגרם גם מתוצאה של הרס כותרי מתקדם כמו עששת או מחלות חניכיים. השתלת שיניים, כפי שציינו מעלה, היא הפתרון הקרוב ביותר שישנו לרפואה המודרנית להציע לשיניים טבעיות.

 

מתי יש צורך בהשתלת שיניים?

למידע נוסף על השתלת שיניים היכנסו לכאן: https://savion-c.co.il/

Exit mobile version