Site icon פורטל בריאות טבע

כיצד לשמור על בריאות הפה של ילדכם?

קרדיט תמונה: Shutterstock

בעידן הנוכחי בו ילדים רבים צורכים ג'אנק פוד וצבעי המאכל כובשים מוצרים רבים, יותר ויותר ילדים זקוקים בגיל צעיר לטיפולי שיניים בשל עששת וחורים.
שמירה על בריאות הפה היא קריטית וכבר בילדות המוקדמת כדאי לסגל הרגלים נכונים, כדי למנוע התפתחות של חיידקים וסתימות ולהטמיע אצל הילדים דפוסים שישרתו אותם גם בבגרותם בשמירה על החניכיים והשיניים. כיצד אפשר לסייע לילדים לשמור על בריאות הפה בחיי היום יום?

לימוד צחצוח שיניים נכון ומעקב אחר הצחצוח

חשוב ללמד את הילדים את הפעולה עצמה: כיצד לצחצח שיניים בדרך הנכונה והיעילה ביותר על מנת שידעו לעשות זאת בעצמכם בשלב מאוחר יותר.
רכשו עבורם מברשת איכותית המותאמת לגילם ותוכלו בתחילת הדרך לצחצח עבורם תוך כדי שאתם מסבירים להם בדיוק מה אתם עושים. בשלב מאוחר יותר תנו להם לצחצח תחת השגחתכם והנחייתכם.
מומלץ לאפשר לילד לצחצוח מול המראה כאשר הוא יכול לראות כיצד הוא מצחצח.
עקבו אחר פעולת הצחצוח והזכירו לילד שעליו לצחצח את שיניו אחרי כל ארוחה ובמיוחד לפני השינה.
התחליפו את המברשת לפי התפתחות הילד ובדקו מה הוא מעדיף – מברשת שיניים ידנית או חשמלית. דאגו לשמירה על ניקיון מברשת השיניים – שטיפה במים ואחסון במיכל פתוח לצורך ייבוש.
בהמשך נסו לשלב חוט דנטאלי בתהליך וללמד אותו כיצד להשתמש בחוט דנטאלי. החליפו את המברשות כאשר הן נשחקות.
היום יש גם מתקנים כמו ווטר פיק או סילונית שפועלים על ידי זרם מים שיכול לסייע בשטיפה יעילה של חלל הפה כולל הלשון מפני חיידקים ולסייע לילדים לשמור על בריאות הפה והשיניים.
תוכלו להראות לילד גם סרטוני הסבר על צחצוח ולקרוא ספרים שמעודדים שמירה וצחצוח כמו קריוס ובקטוס שיכול מאוד להשפיע על היחס החיובי של הילדים והבנת החשיבות של שמירה על הפה.
ישנם הורים שמתגמלים את הילדים על צחצוח לפחות בהתחלה, אך הימנעו מתגמולים מתוקים והעדיפו תגמולים שאינם חלילה יזיקו לשיניים ויעבירו את המסר שמנוגד לפעולת הצחצוח. 

שינויים תזונתיים שעושים הבדל גדול

מומלץ לפקח על התפריט התזונתי של הילד על מנת להפחית את הפוטנציאל לחורים ובעיות בשיניים. נסו להגביל את כמות המזונות המתוקים, שוקולד, חטיפים, מוצרי חלב עתירי סוכר.
בדקו מה מכיל כמות גבוהה של סוכר והציעו אלטרנטיבות אחרות.
כדאי במיוחד לכלול מזונות המהווים מקור טוב לחומרים שתורמים לחיזוק השיניים והחניכיים כמו חלב מועשר בסידן או ברוקולי. הגבילו במיוחד את צריכת המשקאות הממותקים.
במידה והילד צרך אוכל ממותק חשוב להקפיד על צחצוח מיד לאחר האכילה ולא לדחות את שעת הצחצוח למועד מאוחר יותר.

טיפולי שיניים במרפאת שיניים

חפשו רופאת שיניים לילדים למטרות טיפול כאשר מתעוררת בעיה או כאב וכן לצורך ביקורת ומעקב. אל תתפשרו על רופאת שיניים עם גישה נכונה לילדים, שמציעה גם טיפולים מותאמים כולל איטום חריצים – פרוצדורה שיכולה להפחית את הסיכוי לחורים.
בדקו באילו שיטות אלחוש משתמשת הרופאה במיוחד אם הילד מתקשה לשתף פעולה וחושש מפני הטיפול.
מציאת רופאת שיניים מקצועית, נעימה וידידותית לילדים יסייע לילד להתרגל לביקור אצל רופאי שיניים ולקבל את הטיפול הטוב ביותר. רופאה מיומנת אף תסייע בהעברת המסר של חשיבות השמירה על השיניים.
נסו למצוא רופאת שיניים מומלצת המתמחה בטיפול בשיניי ילדים שמנוסה בכך ולא להתפשר על איכות וטיב הטיפול גם מדובר בטיפול שיניים פרטי שעלותו גבוהה יותר מטיפול דרך קופת החולים.
לפעמים שווה לשלם יותר, כדי להעניק לילד חוויה טובה וטיפול בסטנדרטים הגבוהים ביותר שיחסוך כסף רב בהמשך הדרך. 

Exit mobile version