Site icon פורטל בריאות טבע

פציעות ספורט נפוצות

קרדיט תמונה: freepik

חלק בלתי נפרד מעולם הכושר והאימון הגופני הוא הפציעות הנלוות לכך. מי שמבצע פעילות ספורטיבית באופן קבוע בדרך כלל יסבול בשלב כזה או אחר מפציעת ספורט מסוג כל שהוא. לא מדובר רק על אנשים שמתאמנים לקראת מרתון או נחשבים לספורטאים מקצועיים, פציעות הספורט מלוות גם אנשים שעושים ספורט לשם הבריאות. לעיתים יהיה מדובר על פציעה ממאמץ מוגבר בשלב שאינו מתאים לכך, לעיתים זו תהיה הליכה או יציבה לא נכונה במהלך הספורט, אך הכי חשוב הוא להקשיב לגוף ולכאב ולטפל בפציעת ספורט. הכנו לכם מאמר מקיף עם כל מה שצריך לדעת.

 

פציעות ספורט נפוצות בספורט אתגרי ותחרותי

פציעות הספורט המקצועי והאתגרי מגוונות מאוד, שכן חלק מהפציעות יהיו מטראומה – הכוונה מאיזו שהיא מכה או נפילה שגרמה לפציעה, וחלק מהן יהיו בשל מאמץ או טעות בעת האימון. משכך, נחלק את הפציעות לשני סוגי פציעות – כאלה הנגרמות בשל טראומה וכאלה הנגרמות בשל מאמץ יתר. בדרך כלל נראה בספורט האתגרי פציעות המתרחשות בשל מאמץ יתר, הגוף חווה ירידה ביכולות שלו להתמודד עם ההפעלה הממושכת של אותו איבר כי הוא לא קיבל את המנוחה הדרושה לו לשם התאוששות. כמו כן, לכל סוג ספורט יש את הפציעות האופייניות לו, למשל, מי שעוסק בטניס סביר יותר שיסבול מפציעה של כתף או מרפק לעומת מי שעוסק בכדורסל וקיים סיכוי שיסבול מנקע בקרסול.

דוגמאות לפציעות ספורט אתגרי ותחרותי הן מרפק טניס, דלקות שונות בגידים ובשרירים, פריצות דיסק, שברי מאמץ, מתיחות שריר ושחיקת סחוס.

 

פציעות ספורט נפוצות בספורט עממי ויומיומי

אמנם נהוג לחשוב שאנשים שעוסקים בספורט אתגרי חשופים יותר לפציעות אך הדבר אינו נכון. גם אנשים שעוסקים בספורט בחיי היום יום למען בריאותם חשופים לפציעות, כאשר הנפוצות ביותר ביניהן יהיו קרע במיניסקוס, קרע של רצועה צולבת בברך, שברים, כתף קפואה, נקע בקרסול, פגיעה ברצועות או קרע בשריר.

כאשר עוסקים בפעילות גופנית כלשהי, יש להקפיד על אמצעי בטיחות שיסייעו להפחית נזקים ואת הסיכונים השונים לפציעה, יש לבצע פעילות מתונה לאורך השבוע ולא לבחור ביום אחד בו תהיה פעילות בעצימות גבוהה במיוחד. כמו כן, כל מתאמן חייב להתאים לעצמו את האימון באופן אישי ולבצע חימום ומתיחות לפני אימון.

 

טיפול באותן פציעות ספורט נפוצות

כשכבר יש פציעת ספורט, מומלץ לפעול כדי לטפל בה במהירות. אחת הפציעות הנפוצות היא של נקע בקרסול, ובמקרה כזה ניתן לעשות שימוש בתרגילים אקטיביים ופסיביים ולעשות שימוש בנעליים מתאימות כדי להוביל להחלמת האזור. כשמדובר בשברי מאמץ יהיה צורך בטיפול פיזיותרפיה להפחתת הכאב והדלקת תוך חיזוק השרירים והתאמת מדרסים. כאשר מדובר בקרע ברצועה הצולבת לעיתים יש צורך בטיפול ניתוחי שאחריו יהיה צורך לבצע שיקום עם אביזרי עזר.

כאשר מדובר על טיפול בפציעות ספורט אין ספק כי התמדה, שימוש באביזרים איכותיים ומותאמים והתמדה הם הכוח המניע לריפוי. יש לפנות לאנשי המקצוע המתאימים כדי לבצע התאמה מדויקת של טיפול ושיקום לפציעה.

Exit mobile version