Site icon פורטל בריאות טבע

שיקום הפה ואסתטיקה – שיטות חדשניות

pixabay

טכנולוגיות מתקדמות משפרות את החיים שלנו בשלל דרכים, ופותחת בפנינו מגוון רחב של אפשרויות שלא היו קיימות בעבר. גם בתחום שיקום הפה יש פתרונות חדשניים שכדאי להכיר – לטובת חיוך אסתטי במיוחד ותפקוד פה מיטבי.

 

יישור שיניים עם קשתות בלתי נראות

דוגמה אחת לשיטת טיפול מתקדמת היא קשתות שמאפשרות לכל אדם בכל גיל ליישר שיניים עקומות – ובהקשר זה חשוב לזכור שמשנן לא מאוזן ולא סימטרי הוא לא "רק" פגם אסתטי אלא גם מכשול של ממש בפני היגיינת פה תקינה.

את הקשתות מרכיבים על החלק הפנימי של שורות השיניים העליונה והתחתונה, ולכן הן כמעט בלתי נראות לעין. כמו כן קל מאוד להוציא אותן – כך שתוכלו לאכול בלעדיהן, לצחצח שיניים ביעילות ואז להחזיר אותן לפה, גם כן בקלות. עוד כדאי לדעת שהקשתות מוחלפות אחת לשבועיים, כדי להבטיח התאמה מושלמת למיקום השיניים העדכני בכל נקודת זמן בהתאם להתקדמות התהליך. מסיבה זו היישור מושלם בזמן קצר יחסית.

 

ציפויי חרסינה אסתטיים במיוחד

דוגמה נוספת להשתכללות ההליכים הדנטליים היא ציפויי חרסינה דקיקים ובגוון מדויק. אופציה אחת שכדאי לשקול כשרוצים להעלים פגמים אסתטיים כמו כתמים, גוון עכור, רווח בין שיניים או שן שבורה היא למינייט – ציפוי מחומר עמיד במיוחד שנשאר בגוון המקורי גם אחרי שתייה קפה ואפילו עישון. כמו כן יש לציפוי הזה יכולת החזר אור טובה ולכן מתקבל מראה טבעי להפליא. אופציה מומלצת שנייה היא לומינריס שמתאפיין בעובי מינימלי ולכן ניתן להוסיף אותו לשיניים גם ללא שיוף מקדים.

 

השתלת שיניים ביציבות מקסימלית

השדרוג המשמעותי בתחום שיקום הפה בא לידי ביטוי גם בטיפול מורכב מטבעו כמו השתלת שיניים. למעשה כיום ניתן להשתיל שיניים בכל פה, כולל במקרים שבהם עצם הלסת דקה מדי, נמוכה מדי או דלילה מדי. הסיבה לכך שניתן לעזור גם למי שעצם הלסת שלהם לא ערוכה לקלוט שתלים היא שהטיפול המקדים להשתלה – השתלת עצם בחניכיים – מתבצע כיום באחוזי הצלחה גבוהים מאוד. ניתן לבחור בין עצם ממקור פנימי לעצם ממקור חיצוני, וההתאחות של השתל עם העצם הקיימת אורכת כחצי שנה. לאחר מכן ניתן להשתיל גם 2 שורות שיניים שלמות על בסיס 4 או 6 שתלים בלבד, ולקבל תוצאה יציבה לחלוטין.

 

הלבנת שיניים בלייזר

גם כשהבעיה היא "רק" שיניים צהבהבות, הפגיעה בדימוי העצמי ובאיכות החיים של האדם עלולה להיות משמעותית. אחד הפתרונות האפקטיביים לבעיה זו הוא הלבנת שיניים בלייזר – הלבנה שכוללת מריחה של חומר פעיל (בריכוז גבוה) על השיניים, ושיגור קרני לייזר שגורמות לאותו חומר לחדור אל השן ולהפוך אותה לבהירה יותר במידה ניכרת. השינוי לטובה נשמר לטווח ארוך, בתנאי כמובן שמקפידים על היגיינה דנטלית ומצמצמים את המאכלים והמשקאות המכתימים.

המאמר נכתב בשיתוף – מרפאת השיניים בניהולו של ד״ר מאיר ממרייב.

Exit mobile version