Site icon פורטל בריאות טבע

תפקידה של מדיטציה בניהול כאב

קרדיט תמונה: freepik

במהלך השנים פותחו שיטות וגישות שונות שנועדו לעזור לנו להתמודד עם פציעות וחבלות, בין היתר בכל מה שקשור לנושא של ניהול כאב והדרך להתמודד איתו. כלומר, לצד ההתמודדות עם הבעיה עצמה, במטרה לפתור אותה, להחלים ולחזור לתפקוד סדיר, אנחנו גם יכולים ליהנות משיטות המאפשרות לנו להתמודד עם תחושת הכאב שאנחנו חווים, כך יהיה לנו הרבה יותר קל לתפקד ולנהל אורח חיים סדיר, שהוא נמצא ברקע ולא מונע מאיתנו דבר.

התחום של ניהול כאב נחקר כבר במשך שנים רבות וכל הזמן נעשים בו מחקרים ונוצרות שיטות חדשות, עם או בלי אמצעים חיצוניים, זאת מתוך כוונה שאנחנו נוכל ליהנות מהשיטות הטובות והטבעיות ביותר. במובנים מסוימים, התחום הזה פותח כתשובה ופתרון לשימוש ההולך וגובר בתרופות וכדורים לשיכוך כאב. במקום להשתמש באמצעים הכוללים חומרים שיכולים להשפיע לנו לרע, פותחו שיטות טבעיות שיכולות לעזור לנו הרבה יותר, בלי או עם מינימום נזק.

אחת מהשיטות האלה היא מדיטציה. מה שפעם היה נתפס כפעילות רוחנית השייכת לאנשים מהמזרח הרחוק או למאמינים בתורות מן המזרח הרחוק, היום הפכה להיות חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה המודרני, בין היתר על מנת להתמודד עם תחושת כאב במצבים שונים.

 

איך מדיטציה משתלבת בניהול כאב?

בשביל להבין איך מדיטציה יכולה להשפיע על אנשים שמתמודדים עם דורבן בעקב, נסביר תחילה איך היא משתלבת בתחום של ניהול כאב באופן כללי.

הרעיון של מדיטציה (על נגזרותיה השונות) הוא מאוד פשוט. ניסיון לפתח מצב תודעתי של שלווה ואיזון נפשי, ריכוז, והתנתקות מכל שמה שמתרחש מסביב ומתחושות שונות שאנחנו חווים, כולל תחושת כאב.

אנשים שמתמודדים עם כאב במקרים מסוימים, צריך למצוא את הדרך כיצד לפתח מצב תודעתי של שקט, שלווה, איזון נפשי, על מנת לא לתת לכאב לנהל אותם ולהשפיע עליהם. חשוב לציין, לא תמיד זה אפשרי ולא תמיד זה יכול לבוא על חשבון חומרים אחרים, אך זה בהחלט יכול להפחית את הצורך בהם ולאפשר לנהל שגרת חיים הרבה יותר טוב.

 

מה זה דורבן בעקב ואיך מדיטציה יכולה לעזור להתמודדות?

דורבן בעקב הוא בעצם דלקת שיכולה להתפתח בחלק התחתון של העקב וזאת אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבים בכף הרגל.

אנשים שמתמודדים עם בעיה זו, כאמור, נוטים לסבול מכאבים עזים באזור. בפרט בסיטואציות שונות כמו אחרי קימה משינה או אחרי מנוחה. המדיטציה יכולה לעזור להתמודד עם הכאב, גם ברגעים אלה וגם באופן כללי. מאחר ומדובר על כאב שיכול להגיע במחזוריות, רצוי להשתמש בגישה זו, בשביל לדעת לחיות איתו עד שמחלימים מהפציעה.

Exit mobile version